فرماندار میبد خواستار شد:

شرايط لازم براي احيا و بازسازي ميبد به عنوان نخستين شهر تاريخي و گردشگري كشور فراهم شود.

یزدفردا: محمد رضا رجايي با اشاره به اينكه ميبد نخستين شهر تاريخي و گردشگري كشور شناخته شده است و مصوبه سفر هيئت دولت در دور دوم را نيز در اين زمينه گرفته است، افزود: نارين قلعه، مسجد جامع ميبد، بافت تاريخي، حسينيه‌هاي مختلف تاريخي، چاپارخانه، يخچال خشتي و .... از عمده اماكن تاريخي و گردشگري شهرستان ميبد به شمار مي‌روند. 

فرماندار میبد گفت: ميبد قطب آموزش عالي و قطب مراكز صنعتي استان يزد به شمار مي‌رود و در طول دوران فعاليت دولت نهم و دهم واحدهاي صنعتي متعددي در اين شهرستان فعال شده‌اند و اشتغال‌زايي بالايي براي مردم اين منطقه ايجاد كرده‌اند. 

وي افزود: از سال 84 تاكنون در مجموع 242 پروانه صنعتي در اين شهرستان صادر شده كه 181 واحد با سرمايه‌گذاري بالغ بر 556 ميليارد و 449 ميليون تومان به بهره‌برداري رسيده و براي 6 هزار و 317 نفر نيز اشتغال ايجاد شده است.

محمد رضا رجايي يادآور شد: عمده‌ اشتغال ميبد در بخش كاشي است و اكنون 19 كارخانه بالغ بر 95 ميليون مترمربع كاشي توليد مي‌كنند.

محمد رضا رجايي همچنين با بيان اينكه ميبد در زمينه سرانه سرمايه‌گذاري در بخش صنعت نيز رتبه نخست را در سطح استان و كشور دارد،‌ افزود: سرانه سرمايه‌گذاري در بخش صنعت در استان يزد به ازاي هر نفر 3 ميليون تومان است كه اين رقم در شهرستان ميبد 6 ميليون تومان است.

وي با بيان اينكه مردم ميبد اكثرا از نظر مالي در وضعيت مناسبي به سر مي‌برند، افزود: هيچ پروژه عمراني، صنعتي و بهداشتي در شهرستان ميبد نيست كه خيران در آن مشاركت نداشته باشند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه ميبد شهر نخبگان و تيزهوشان است، افزود: استان يزد در 18 سال متوالي موفق به كسب رتبه نخست كنكور كشور شد كه 14 سال آن ميبد رتبه نخست استان را در اين زمينه به خود اختصاص داد.

رجايي همچنين ميبد را شهر آيت‌الله حائري مهرجردي، مؤسس حوزه علميه قم و استاد حضرت امام خميني (ره) خواند و افزود: رشيدالدين ميبدي و ده‌ها نفر ديگر از انديشمندان، علما، فرهيختگان، نويسندگان، شعرا و نخبگان از افتخارات شهرستان ميبد به شمار مي‌روند.

وي خاطرنشان كرد: ميبد همچنين 10 مركز آموزش عالي فعال و دو حوزه علميه دارد و موفق به جذب 12 هزار طلبه و دانشجو شده است كه به لحاظ سرانه دانشجو نسبت به جمعيت نيز رتبه نخست را در كشور به خود اختصاص داده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا